FotografieCluj.BlogSpot.RO

vineri, 28 iunie 2013

La Multi Ani, FotografieCluj.BlogSpot.RO! Retrospectiva primului an de blogging

Pe 26 iunie, FotografieCluj.BlogSpot.RO a împlinit un an de existență.

Vă mulțumesc că mi-ați fost alături, că v-ați rupt din timp pentru a citi măcar una din cele 112 postări pe care le-am scris în tot acest răstimp.

Fără a dori să-mi fac autoreclamă, nu neg că fiecare postare a necesitat ore de redactare, dar mai ales de documentare, de experimente și - desigur - de fotografiere efectivă.

Și pe lângă pasiunea pentru acest fascinant domeniu al fotografiei, ceea ce mi-a dat imboldul să continui ați fost chiar voi, cititorii acestor rânduri. 


aparate foto digitale

A vedea că textele tale sunt citite e cea mai mare bucurie pentru un autor, chiar mai mare decât bucuria de a-și monetiza creațiile.


(Clujul la momentul aniversar al cumpenei dintre ani)


Paginile mele au înregistrat un număr de 29.363 vizualizări, ceea ce ne aduce la o medie de 80,44 vizualizări pe zi. Primele luni au fost - ca la orice început - cele mai grele: îmi amintesc cum fiecare vizitator nou care poposea pe site era o mică victorie, cum fiecare acceptare într-un motor de căutare era motiv de sărbătoare și cât de plăcută a fost senzația primelor comisioane primite din publicitatea online.

Așa e, pentru că din păcate nimic nu e gratuit pe lumea aceasta, și activitatea depusă pentru blogul de față trebuie finanțată într-o manieră sau alta. Pentru moment, singurele surse sunt cele din publicitatea online - motiv pentru care am să vă rog să nu vă supărați când vedeți câte un banner sau câte un link spre un distribuitor de echipamente foto în text :). În lipsa lor, probabil am citi cu toții doar două-trei reviste, cu abonamente pipărate și nu ne-am putea bucura de diversitatea de opinii din web-ul contemporan.

Deși noi românii nu am avea motive să sărbătorim Ziua Recunoștinței - sărbătoare, prin natura ei, specific americană, marcând prima recoltă a coloniștilor din Lumea Nouă - sărbătorim și noi lansarea sezonului de shopping de iarnă, prin reducerile de Black Friday. Lucru de care n-aș putea să mă supăr, joia premergătoare vinerii în cauză aducând recordul de vizitatori al blogului, în număr de 216 (pe 22.11.2012).


(Așa arătam, în linii mari, după o noapte de urmărit reducerile)

Sezonul de iarnă va aduce însă o consolidare a numărului de pagini vizitate peste pragul de 100 pe zi. Al doilea cel mai mare număr de vizite (207) va fi atins pe 25 februarie 2013, la scurt timp după ce mi-am susținut prima expoziție personală de fotografie, dedicată câinelui de companie

("În zbor", fotografie inclusă în expoziția personală "Prietenie", organizată la sediul Asociației ArtImage, al cărei vernisaj a avut loc luni, 18 februarie 2013)

Tot luna februarie a adus și prima mea participare la Bazarul cu Lucruri Gratis, inițiativă pe care am susținut-o și o voi susține ori de câte ori îmi va fi posibil.

(Obiecte donate în cadrul Bazarului cu Lucruri Gratis)

Nu au lipsit, desigur, nici participările la numeroase evenimente din viața urbei - de la Raliul Transilvania și Festivalul Ursus Evolution, la festivalurile de film, Comedy Cluj și Cluj Shorts.

Evenimentul preferat rămâne însă HiperParada Animalelor,unde câinii polițiști ne-au uimit cu dibăcia lor în oprirea promptă a răufăcătorilor.
(Demonstrație de dresaj a Școlii de Poliție Sibiu, susținută la HiperParada de la Cora Cluj)

Și cum aș putea uita de evenimentele de dată mai recentă, care s-au succedat parcă într-o cavalcadă în aceeași zi de 18 mai - mitingul aerian și concertul live al rockerilor de la Omul cu Șobolani.

(Miting aerian, Aeroportul Internațional Cluj-Napoca)

(Dan Amariei, vocalistul Omului cu Șobolani, expunere multiplă)


A trecut și solstițiul


A trecut și superluna:

...și iată-ne în cel de-al doilea an de FotografieCluj.BlogSpot.RO!

Să ne regăsim cu bine la cât mai multe ocazii fotografice... iar până atunci, nu îmi rămâne decât să vă adresez deja clasica urare:

Lumină bună în cadru!


Un comentariu:

  1. La multi ani, Lucian Bogdan si FotografieCluj.Blogspot.Ro! Urmaresc periodic acest blog de asta primavara, cred, cand i-am aflat adresa dupa un link gasit la review-urile de pe site-ul lui F64. Am aflat aici un om inteligent si pasionat de fotografie.
    Inca o data, urari de bine la implinirea primului anisor de existenta.

    RăspundețiȘtergere

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.