FotografieCluj.BlogSpot.RO

miercuri, 16 ianuarie 2013

Participarea mea la expozitia comemorativa "Gand pentru Eminescu"

15 ianuarie, ziua de naștere a celui mai reputat poet al României, Mihai Eminescu, e celebrată în fiecare an, prin manifestări culturale dedicate onorării memoriei sale.

Nici Asociația Art-Image, al cărei membru sunt, nu s-a lăsat mai prejos. Am putut lua parte, astfel, la expoziția de fotografie "Fără soț. Gând pentru Eminescu", organizată de Asociație, în parteneriat cu Biblioteca Județeană "Octavian Goga" Cluj, care a fost, de altfel, și gazda evenimentului.

Am avut expuse pe simezele de la sediul situat pe Calea Dorobanților nr. 104 un număr de patru fotografii (numărul maxim permis de regulament, fiindu-mi acceptate toate imaginile înscrise).

Câte ceva despre fiecare, în rândurile ce urmează.

  camere foto

Ideea centrală a expoziției era de a realiza fotografii inspirate din versurile eminesciene, transpunând astfel în imagine viziunea artistică exprimată, în primă instanță, pe calea cuvântului scris.

Desigur, exista condiția ca imaginile să fie realizate corect din punct de vedere tehnic (al expunerii, focalizării și tentei dominante de culoare); în rest însă, tema s-a dovedit a fi una cât se poate de generoasă, permițându-mi o manifestare creativă nestingherită.

Am ales, pe cale de consecință, să ilustrez, în două din fotografiile înscrise, versuri din poezia care rezonează probabil cel mai puternic cu intelectul meu, "Scrisoarea I", una să o dedic imaginii unei persoane pe care o prețuiesc într-o manieră în care nu apreciez că dispun de măiestria necesară a cuvintelor, motiv pentru care versurile din "Lacul" se potrivesc de minune... și o a patra imagine, ilustrând mișcarea astrelor pe bolta celestă, pe care o consider exemplificativă pentru binecunoscutul poem "Luceafărul".

Le puteți admira în cele ce urmează, alături de câteva considerente de realizare tehnică:


Imaginea 1. "Raza ta și geniul morții" - peste fotografia inițială, surprinzând fulgerele dintr-o noapte furtunoasă de iunie, am suprapus Luna albastră, aflată la perigeu (fotografiată la focala de 300 mm, pe senzorul crop al Nikon D90), și Carul Mare, dintr-o altă expunere prelungită.



Imaginea 2. "Microscopice popoare". Fotografie realizată din Turnul Sfatului din Sibiu, înfățișând Piața Mare a orașului. Întrucât la ora matinală la piața era luminată corespunzător, aceasta nu era suficient de populată, am importat numeroase personaje din alte imagini, multe cu o poveste în spate, ilustrând astfel conceptul exprimat în versurile Scrisorii I. Desigur, nu putea lipsi Luna, așa că am adăugat-o dintr-o imagine surprinsă pe b-dul Eroilor din Cluj-Napoca.
 


Imaginea 3. "Lacul". Neîndoielnic, cea mai apropiată sufletului meu. Am recurs la conversia selectivă la alb-negru, pentru a evidenția modelul, în decorul natural.
 
  Imaginea 4. "Cobori încet, Luceafăr blând". Obținută prin expuneri multiple, a cca. jumătate de oră fiecare, înfățișând mișcarea stelelor pe bolta celestă. Interesant este că versurile nu sunt o simplă metaforă poetică, ci o descriere realistă a mișcării (aparent) descendente a astrelor, ce se apropie de linia orizontului odată cu înaintarea în noapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.