FotografieCluj.BlogSpot.RO

luni, 10 decembrie 2012

Undeva la Palilula - proiectie speciala, in prezenta producatorului si actorilor, la Cinema Victoria Cluj

Vineri, 7 decembrie, am avut plăcerea de a participa la proiecția specială a filmului "Undeva la Palilula", desfășurată la Cinema Victoria din Cluj-Napoca, în prezența producătorului Tudor Giurgiu, scenografului Dragoș Buhagiar, a actorului principal Aron Dimeny, precum și a mai multor nume notabile din distribuția filmului.

La terminarea proiecției, aceștia au urcat pe scenă, pentru a saluta publicul, prezenta aspecte din culisele realizării acestuia, dar și pentru a răspunde întrebărilor audienței.

Aceasta a fost ocazia optimă de a-i imortaliza în imagini, după cum veți vedea în cele ce urmează. 
  camere foto

Dorind să experimentez capacitățile D90-ului, spre deosebire de prezența mea la Comedy Cluj (când pentru imortalizarea chipurilor actorilor și regizorilor prezenți la lansările de filme am apelat în proporție covârșitoare la blitz-ul SB-700), am decis să fotografiez totul în lumină existentă.

Fotografierea cu blitz este excelentă când se dorește realizarea de imagini foarte clare, cu toate detaliile chipurilor - aspect indispensabil când fotografiile sunt realizate în scopuri comerciale, cum ar fi trimiterea acestora către un site de stock - unde orice erori de neclaritate sau de iluminare necorespunzătoare sunt penalizate imediat de recenzori.

În schimb, când se dorește redarea mai realistă a atmosferei de la fața locului, păstrând ambianța creată de sistemul de iluminare al sălii - care, cel mai adesea, este o parte integrantă a oricărui spectacol - este preferabilă fotografierea în lumină existentă. Și cum aceasta este destul de limitată ca intensitate, va fi necesar să apelăm la diafragme deschise și la creșterea sensibilității ISO.

Întrucât m-am poziționat în al doilea rând de scaune, distanța față de scenă și ecranul de proiecție nu a reprezentat o problemă. Am putut astfel folosi obiectivul fix de 35 mm f/1,8, cel mai adeseori la diafragma f/2,8 - colectând cât mai multă lumină ambientă, fără a sacrifica însă claritatea imaginii, dincolo de un nivel acceptabil (la o distanță de 7-8 metri față de punctul de stație, câmpul de profunzime era absolut suficient pentru redarea corectă a chipurilor actorilor, dar și a fundalului - pe care, un timp, s-au scurs numele din genericul de sfârșit al filmului).

Nikon D90 este, după cum puteți observa din imaginile rezultate, un aparat care se comportă mai mult decât onorabil la sensibilități ISO medii (ce pot fi crescute în treimi de treaptă). M-am oprit asupra valorii de ISO 640, ce conferă o sensibilitate suficientă la lumina ambientală din sala de cinema pentru a fotografia la timpi de 1/30-1/50 secunde - și a obține astfel imagini neafectate de neclaritatea de mișcare - cu o granulație minimă.

Deși este eclipsat clar de aparatele cu senzor full-frame, precum Nikon D600, pentru care sensibilități ISO de 3200 pot fi abordate chiar pentru realizarea de portrete, totul vine la un preț (aproape 10.000 lei pentru D600), iar D90 reprezintă, din acest punct de vedere, un compromis excelent între costul de achiziție și performanțele oferite.

Cum publicul este și el o parte esențială în desfășurarea cu succes a oricărui spectacol, am surprins câteva cadre înfățișându-i și pe cei care au ales să ia parte la acest eveniment cinematografic memorabil - între aceștia aflându-se și reputatul fotograf Andrei Niculescu, cunoscut pentru creațiile sale de street photography. Alături de respectele unui fan declarat, includ o imagine înfățișându-l - cu speranța de a nu fi mult sub nivelul la care ar fi realizat-o maestrul.

(Și, desigur, imaginea înfățișându-mă în dreptul afișelor din holul Cinema Victoria este un trucaj - element evident nejurnalistic, însă practicat în stilul pamfletar.)

Acestea fiind spuse, vă invit, în cele ce urmează, să vizionați imaginile pe care le-am realizat.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.