FotografieCluj.BlogSpot.RO

duminică, 21 octombrie 2012

Comedy Cluj, ziua 8. Demararea spectacolului itinerant "Un tramvai numit Popescu"



Cea de-a opta zi a Comedy Cluj ne-a adus, dincolo de mulțimea de filme mai lungi sau mai scurte rulând în sălile de cinema, și o prezență inedită pe străzile clujene: un spectacol itinerant, susținut de această dată nu sub forma unei procesiuni carnavalești obișnuite, ci sub semnul alegoriei unei "călătorii de nuntă", cu tramvaiul.

Coincidență sau nu pentru un spectacol de comedie, plecarea a avut loc de pe strada I.L. Caragiale, unde am fost prezent, surprinzând imagini cu inedita "sală de spectacol", publicul și voluntarii Comedy Cluj, și, desigur, cu actorii, cei care au dat viață întregului demers artistic. 




Am acoperit îndeaproape  Comedy Cluj.
Sper că v-a plăcut :)

La reușita spectacolului a contribuit și vremea frumoasă, după-masa însorită de toamnă fiind o ocazie excelentă atât pentru un spectacol itinerant, cât și pentru fotografierea în condiții optime a acestuia. Astfel, în primă fază, la consemnarea locației a fost necesar să utilizez blitzul mai mult ca lumină de umplere, cât și urmare a faptului că eram pe o stradă îngustă și cu clădiri înalte, deci relativ umbroasă.

Pe de altă parte, blitzul s-a dovedit cât se poate de util în interiorul tramvaiului (obligatoriu prin ricoșeu cu plafonul, a cărui tablă crem a reflectat o lumină moale, numai bună pentru reușita fotografiilor; a fost posibilă astfel iluminarea scenei fără a obține reflexia blitzului în suprafețele lucioase), dar și la "înghețarea" mișcării actorilor - este evident că nu am dori ca imaginile să fie afectate de neclaritatea de mișcare, motiv pentru care timpi de expunere de 1/125-1/160 sec. sunt imperios necesari (desigur, în acest caz nu mai putem folosi funcția de ricoșeu; va trebui să experimentăm unghiul și distanța subiectului față de cel mai apropiat perete din fundal, încât să minimizăm umbrele aruncate pe acesta).

Nu a fost nevoie de sensibilități ISO ridicate, astfel că, pentru menținerea granulației sub control, am optat pentru ISO 200 în majoritatea cadrelor statice, scăzând chiar la ISO 100 pentru cadrele înfățișând personaje, pentru a preveni supraexpunerea suprafețelor de culori deschise situate mai aproape de aparat (am constatat că, deși determinarea unor parametri ai expunerii și păstrarea lor pe parcursul mai multor cadre e o strategie aplicabilă pentru a le păstra caracterul unitar în cazul fotografierii cu blitz, lăsat în modul de măsurare TTL, există riscul ca, atunc când avem un subiect prea apropiat, acesta să fie "ars" de supraexpunere. Este necesar în consecință fie să scădem sensibilitatea ISO, fie să închidem diafragma, 1-1,5 trepte (de exemplu, de la f/7,1 la f/9)).

Acestea fiind spuse despre detaliile tehnice, să ne oprim în continuare asupra imaginilor pe care le-am realizat.
 
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentarii, sugestii şi exprimări de opinii sunt binevenite, cât timp sunt relevante, nu conţin limbaj care să instige la ură sau discriminare etnică, rasială sau de altă natură, la fapte antisociale sau ilegale, precum şi mesajele de tip spam.

Întreg conţinutul este proprietatea intelectuală a FotografieCluj, cu excepţia comentariilor, care aparţin creatorilor lor, a conţinuturilor semnalate ca atare, precum şi a mărcilor înregistrate şi a denumirilor comerciale, care sunt proprietatea deţinătorilor lor.